Saturday, July 24, 2010

Solok Ikan

Saturday, July 24, 2010
Resepi ni aku dapat from colleague tapi yang nak jadik cerita tu..SOLOK IKAN aku jadik.. JOLOK hahahahhahahaha nak mampus aku gelak...sbb tak jadik, isi kandungantu jadik..tapi nak sumbat tu...hish...ikan tu hancur...last2 aku sumbat kat ikan lain...and balance inti aku buat ala2 pegedil..sedap tu sedap..tapi hish..tak berahi tul....



Ini ler suppose to be that Solok Ikan.., mcm this pic...tapi aku punya jadik mcm ni




Ini resepi Solok Ikan tu..cubalah..., mungkin tangan aku ni ganas kot..kikis..isi ikan naik lunyai..ikan..tapi aku akan cuba sekali lagik...CAYOIKKKK!!!!

Bahan-bahan:

2 ekor ikan kembung
1/2 biji kelapa parut putih
10 ulas bawang merah - tumbuk
2 ulas bawang putih - tumbuk
1 hiris halia - tumbuk
1 biji telur
Minyak untuk menggoreng
Garam dan gula secukup rasa

Cara Menyediakan:

1. Ikan dipotong dua, buang tulang tengah dan dikikis (jangan sampai terkoyak kulitnya).
2. Kukus isi ikan dan tumbuk. Kemudian masukkan bahan-bahan tumbuk lain. Masukkan kelapa parut, telur, garam dan gula hingga sebati.
3. Masukkan bahan-bahan tadi ke dalam kulit ikan dan digoreng.

0 comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates