Wednesday, July 10, 2013

BUNGA BAKAWALI

Wednesday, July 10, 2013
Semalam aku baca cerpen Izdiaz berkenaan dengan Bunga Bakawali, pasal apa aku tertarik cite ni..coz bunga ni ada kenangan ngan aku…. Aku rasa time tu..might be age aku 12 or 13 years….. Aku: Pokok bunga apa ni makkkkkkkkkk….kudup, dia layuuuuuuuu jek…, tak kembang2 pun. Mak: Ini ler pokok bunga bakawali….. Aku: Bakawali…apa tu.., cantik benor keeee punnnnnnnn….. Mak: Cantik.., dia special kembang sekali jek tengah malam…, lepas tu kuncup dah…. Bunga dia cantik, bila kembang wangi and inti dia warna kuning….mcm orang mendayung… Kalau dia kembang, dia bunyi “pop”…lepas tu kalau kita nak seri time dia kembang tu dok depan bunga tu…
Time tu.., mana piker mak tipu ke dak ke.., tau ..apa mak cakap betui jek…, tambah bila dengar ayat SERI..SERI..SERI…, time to rasa..kot beseri mcm RAPEAH BUANG ler kot..kih..kih..kih… Apa lagik, misi aku…nak dapatkan seri bunga bakawali, kebetulan pokok tu dlm pastu betui2 depan tingkap bilik aku, aku ambik kudup dia masuk kat tingkap..dok betui2 tunggu depan kudup tu.., dlm dok menghitung..waktu tu…dlm kepala dok berangan mcm mana rupa bunga tu, nanti sure ler berseri..tup2..teringat KEMBANG KUL 12 MALAM…..rasa seram sejuk pun ada…dlm dok tunggu tu…tup..tup…”zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz” gua tertidoqqqqqqqqqqqqq ahhhhhhhhhhh jaga2………………..alah dah kuncup” uwahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh” …tak dapat ler seri bunga tuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu…..
Ini cite aku time dolu2 ler…, so semalam dok search apa istimewa bunga ni, rupanya mcm2.. cina percaya tuah…(ikut pada bloger mymilamin), ada kata..bunga ni di jaga bunian (ehhhh seram pun ada) tapi betul gak bloger tu tulis..semua tu..kepercayaan semata2… tapi khasiat dia tetap ada….iaitu untuk mencerahkan mata…emmm kalau nak cuba leh view blog mymilamin. Emmmm, nanti nak tanam ler pokok bakawali.., dulu tak dapat tengok kembang dia, nak try..lak..kot tua2 ni dapat lak tengok..cantik ke idak bunga ni….”aja..aja..fighthing”….kih..kih..kih…

0 comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates