Wednesday, July 20, 2011

Sport Week

Wednesday, July 20, 2011
Sepanjang aku bersekolah..memang HARAM aku masuk mana2 acara sukan..dalam erti kata..yang KASAR... KAKI BANGKU dlm erti kata..VOGUE..apa kelas..INchess..nak berpanas2..eeeeee tak kuasa mak... tapi berlainan ngan si Jasmin...minat benar dia ngan acara padang..dulu time dia Standard 1 hingga 3....kalau dia masuk..tak menang muka dia KELAT...mcm STRESS giler aku nengok..sampai tak bercakap2 ngan aku.., as mother..bagi semangat ler.."tak per usaha tangga kejayaan"..dah masuk Standard 4..makin menjadi2..dia masuk..., Larian terbuka, tertutup, 4 x 100, 2 x 100 entah apa2 yang seratus, baling bola besi..etc..semua masuk...at last..berhasil jugak.....naik Johan untuk 2 acara..nengok dari jauh..manis jek muka..hahahahahah

Bila aku belek2..medals tu.., terpaku aku bukan pasal Naib Johan or..apa.., cuma aku terpaku yang tertulis BOLA JARING... and..rasa nak gelak pun ada..coz aku ni memang ler kaki bangku..kan..kan..kan..tak sangka..dia main BOLA JARING..perhhhhh


Aku : perhhhh...min main bola jaring.., tak sangka..betul anak ibu..pandai main..
Min : kan..min ada bg tau..yang min main bola jaring...
Aku : (buat muka ala2..comel giler..padahal..tak perasan..or else..tak ambil pusing...teruk punya mak)...ooo iyeke.., min main jadik apa...?
Min: GK...., tapi min suka jadik WA
Aku : ooooooo (dlm hati..GK..emmm apa..WA..emmmapa~ luckily otak tak tepu sangat)..Gol Keeper yek..., WA ~wing attack...heheheheheheh sambil senyum2 sumbing...
Min : Tapi ketua min tu marah, katanya..kalau tak boleh menang, kalau min tak buat betul2..bengang betul....
Aku : Ala relax ler..main apa pun, kalau berpasukan sure..ada bergaduh..and tak puashati.., itu adatler.

Dlm hati..ingatkan..orang tua jek..main gaduh...budak pun sama..terus kenangan lampau..terpapar di minda..di mana BOla Jaring by Service Area Alam Flora gemilang berlangsung di Bangi.., terbayang2..Elly, kak FAy..ramai lagik ler... time tu..nak tau aku jadik apa..for sure ler...TUKANG CATIT KAT BOARD..hahahahahhahahahah....

0 comments:

Post a Comment

 
◄Design by Pocket, BlogBulk Blogger Templates